صعود یا نزول ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 11 شهريور 1390
بازدید : 113
نویسنده : عباسی

سلام بر همگی

امروز میخواهم موضوعی را مطرح کنم که همگی ما مدت هاست شاهد دیدن آن هستیم.اما از همه شما دوستان گلم میخواهم که بدور از احساس خیلی منطقی  این مساله را بررسی  کنیم.

با توجه به فضای تکراری ِ حاکم در شبکه کودک و ساخت برنامه های مشابه  روز به روز بیشتر از قبل این مساله ثابت می شود که سازندگان این برنامه های تکراری و بدون محتوی تنها به ورطه تکرار افتاده اند بیشتر کاراکترها و شخصیت ها به تقلید از سبک و سیاق همدیگر روی آورده اند!

-چرا خاله شادونه (ملیکا زارعی) لابلای اجراهایش از تکه کلام ها و دیالوگ های مختص برنامه عموپورنگ تقلید می کند؟؟

-چرا عمو قناد بعد از چندین سال اجرای برنامه آن هم در این سن و سال تازه استعداد خوانندگی برای بچه ها در وجودش متجلی شده است؟؟

-چرا این برنامه سازان اصلا نمی توانند برنامه ای را بروی آنتن  بیاورند که بقولی رو دست برنامه های عموپورنگ بلند شود و حرفی نو برای گفتن داشته باشد؟؟

-هدف از تبدیل شبکه 2 به شبکه کودک چه بود؟؟ اینکه  هر فردی  یک نیمچه استعدادی داشت از این جعبه جادویی برای مطرح کردن خود سود ببرد؟!

-آیا غیر از این است که کودکان ما این نو نهالان آینده مرز و بوم از هم اکنون برای داشتن یک شخصیت کامل و محکم نیاز بیک الگو و الگوهای صحیح و تکامل یافته دارند؟؟روش برنامه سازی و بودن عنصرهای مفید در برنامه کودک خیلی مهم است  که متاسفانه در فضای حاضر این اصل ارزشمند بدست فراموشی سپرده شده است.و این یک فاجعه ست..فاجعه ای که عمق آن گریبان آیندگان (کودکان امروز) را خواهد گرفت.

عملکرد شبکه کودک و همینطور برنامه سازانی که چنین به ورطه تکرار افتاده اند تاسف بار است.چنان که می نماید انگار رسالت اصلی مخاطبین کودک نبوده و برنامه سازان هدف را به نفع خود تغییر داده تنها بدنبال بودن خود روی آنتن هستند.

پی نوشت 1: اجیا من این نوشته خودمو عینا به روابط عمومی شبکه 2 هم فرستادم.از شما خواهری های گلم  میخوام نظر خودتون رو برام بنویسید بیایید همه باهم نظرات خودمون رو بطور منطقی به روابط عمومی شبکه 2 انتقال بدیم.رسالت اصلی ما اینه که به آموخته هامون عمل کنیم و در جهت انسانیت قدم برداریم.اینجام حرف من این نیست که بریم نظر بدیم و بگیم عمو برگرده عمو بیاد ..هدف ما اینه که این روال غیر معقولی رو که شبکه کودک و برنامه سازانش در پیش گرفته اند رو نقد میکنیم :)

پی نوشت 2 : آجیا پست جدید عمو رو خوندین؟؟منم خوندم و خیلی چیزا ازش گرفتم ظاهرا احساس می کنم عمو رفتار منطقی می خواد و وقتی کار نو داشت یا حرفی برا گفتن برگرده..برای همین ایمیل ها رو برداشتم چون مثل اینکه دوباره برخی افراد با افکار ناپخته بیراهه رفته و از این پست برداشت های اشتباه نموده اند پس ما اجیا هم به همین دست نوشته های عمو بسنده می کنیم و همچنان اگر نظرو پیشنهادی هم داشتیم  با روابط عمومی شبکه 2 در میان می گذاریم.مثل اینکه یک عده از افراد ناخلف درصدد بهم زدن این روابط و دوستی های ما آمده اند اما ماهمچنان این دوستی ها را حفظ خواهیم کرد.

مبینا کیا قیقا!متاسفانه حتی عنوان شبکه کودک هم از برنامه"شبکه کودک پورنگ"عمو گرفته شده!بچه های این دوره زمونه خیلی باهوش و دقیق هستند!خیلی از مسائل رو که ما میگیم،بچه ست و نمیفهمه!رو میفهمن.تقلید و ادا درآوردن رو میفهمن...
قبلا شبکه دو  بهتر بود به نسبت الآن!همین برنامه"شب بخیر بچه ها"ایده جدید و همراه با فضایی نو بود!عوض اینکه بیاین رو این نو ایده ها کار کنند،میان به برنامه سازان ضعیف میدون میدن!قصدم توهین نیست ولی واقعا دیگه شورشو درآوردن!
همین خانم زارعی،جدا از گفتن تکه کلام های برنامه عموپورنگ،...توی برنامه شعر میخونن!این درسته؟شرعا بیاین حساب کنین..حتی فضای برنامه..مشابه فضای قبلی"دوستان بوستان پورنگ"هست..به نظر من اینها همه ش نشونه ضعفه برنامه ساز هست...متاسفم،خیلی

عاطفه گرزین :به نام خدا.برنامه های امروز فقط سعی و هدفشون به هر نحو و روشی  صرفا شاد کردن بچه هاست و همین..فقط بچه های ما از برنامه های کودک دست هوراو جیغ زدن رو یادمیگیرن..واقعا نیاز بچه های ما چیه؟ همین که فقط ساعت فراقت شونو پرکنید جوابگوی اینده ی این بچه ها هم هست؟یا برای راحتی کار خود فقط به پر کردن برنامه بسنده میکنید من واقعا قصد توهین ندارم ولی نمیتونم ببینم که عده ای دارن در واقع به نحوی  بچه هارو به برنامه ای دعوت میکنن که شاید در ۱۰۰برنامه ۲جمله ی اموزنده هم داخلش پیدانشه...کسی به فکر هست؟من واقعا متاسفم اگه ایده ی برنامه های  ما برای بچه هایی که روزی باید مملکتمون به دست شون باشه این باشه...برنامه ی موفق عمو پورنگ که با ایده ی نو بر سر کار اومد و۱۰ سال نو اوری خودش رو حفظ کردچرا باید مورد کم توجهی مسئولین واقع بشه.من در این فکرم که روزی اگر عمو پورنگ برنامه نداشته باشه این برنامه ها از کجاباید ایده بگیرن و مقلد چه کسی هستن و اگه این برنامه ها طرفدارانی دارن فقط و فقط به خاطر ترانه های شادیه که در این برنامه ها گذاشته میشه وگرنه چیزه دیگه  ای از توی این برنامه ها نمیشه پیدا کرد..

اسما احمدی :سلاممممممم....اتفاقا چند روز پیش تو خونه ی ما بحث همین اتفاقا بود....من بعد از تموم شدن برنامه ی عمو خیلی کم از برنامه های کودکو دیدم.فیتیله ای که ادعاش میشد بهترین بوده بدترین شده...حرف هایی تو نمایش هاشون زده میشه که به هیچ دردی جز لحظه ای لبخند زدن نمی خوره...خاله قاصدک...رنگین کمان...خاله شادونه...عمو مهربون و....هیچ کدوم هدفی ندارن...گاهی با بچه ها میشینم و همراهیشون می کنم موقع دیدن برنامه های کودک این زمان اما اونا زودتر از من بلند میشن....از روی احساس نمی گم اما جای عموپورنگ خیلی خالیه حداقل ایده ای رو به وجود می آوردن که جدید بودو دیگران به دنبال اونها...

شیوا محجل : به نام خدا.سلام ..برای همه واضح و مبرنه  که گروه فیتیله و سایر گروهها از " عموپورنگ" تقلید می کنند.. و بعد داد می زنند: عموپورنگ از ما تقلید می کند (سر موضوع شبکه کودک) این تقلید گروه فیتیله از عموپورنگ تنها به محتوای برنامه محدود نمیشه، بلکه حتی روش فیلمبرداری و حضور پدر ها و مادر ها در برنامه هم است.. آقای قناد چرا تازگی ها این همه بالا و پایین می پرد؟! آقای قنادی که در مصاحبه سال 86 اش اعلام می کند که بیست ساله در کار کودک است و عموپورنگ هشت ساله وارد این کار شده و کارش از عموپورنگ جلوتر است، چرا تو این بیست سال به یادش نیفتاده که در برنامه کودک می شود شعر خواند، "عمو" شد و ...عموها.. رشد سرسام آور عمو و خاله های تلویزیونی.. هر کسی از راه می رسد یک "عمو" یا "خاله" به اول اسم خود می گذارد .. آیا عمو بودن این است؟! بچه ها باید خودشان مجری را عمو صدا بزنند یا مجری خودش را " عمو" صدا بزند و همش تکرار کند  که من عمو هستم! از قدیم گفته اند: عطر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید..
ایده کسی را بدون کسب اجازه برداشتن هم دزدی است.. دزدی افکار.. دزدی ایده.. وای به حال کودکانی که مخاطب این دزدی ایده هستند! کودکان، آینده سازان مملکت ما .. دیگر چه انتظاری میتوان داشت وقتی این کودک، بزرگ شد ایده این و آن را ندزدد و  به نام خود ثبت نکند؟! این حق الناس نیست ایده و طرح کسی را برای خودمان برداریم؟! کودک پای تلویزیون که همه چیز را می بیند و می شنود و ضبط می کند، آیا مفهوم حق الناس را اموزش می بیند با این ایده دزدی ها؟!کودکان امروز نهال اند و قابل اصلاح و آموزشند .. نه فردا که درختان تنومندی شدند.. بیشتر به تربیت و برنامه های کودکان دقت کنیم..

نغمه :سلام،من زیاد نظر کارشناسی ندارم :-? ،اما توی بهث خاله و عمو باید بگم که خوب نیست رو همه اسم عمو و خاله میزارن.هدف از گفتن خاله و عمو گفتن حس نزدیکی و صمیمی بودن مجری با کودکه.اما اگه مجری زیادی جوون باشه،اگه اسم خاله روش بزارن،بچه به جای اینکه حس نزدیکی کنه،مئذب میشه.فکر میکنه چقدر مجری بزرگتر از اونه.مثلا اگه امیر محمد بخواد تصمیم بگیره که بچه ها بهش بگن عمو امیر محمد،بچه ها دیگه فکر میکنن امیر محمد چقدر بزرگتر از اوناست و دیگه مثل الان باهاش راحت ارتباط برقرار نمیکنن.این اتفاقی هست که الان توی برنامه ی گل آموز افتاده.اون دختره که اسمش بهاره و بچگی هامون با عمو پورنگ همکار بود سن کمی داره و الان بهش میگن خاله بهار! :-/

مائده :بسمه الله.سلام …همه ی برنامه های تلوزیونی و سینمایی …نه… اصلا تمام کسانی که تو حیطه ی هنر فعالیت می کنند نیاز به پشتیبانی و کمک هوادارنشون دارند…!یه مثال ساده می زنم… فکر کنید بگن هواراداران یه کشوری .. یه حزبی یا هر چیزی شبیه این دیگه حق ندارند که هواداری بکنن…! چرا؟!چون این جوری قدرت اون حذب و کشور میره زیر سوال؟!

ژاله فرهادروش : بچه های امروز خیلی بیشتر از بچه های قدیم نیاز به عموپورنگ دارن…

مهر فروتن :عموپورنگ عنوان جالبی بود که بچه ها خیلی خوب باهاش ارتباط برقرار کردند. بعد از آن متأسفانه فقط عنوان عمو و دایی و خالی استفاده شد و هیچ کدامشان آن طور که باید نه عمو بودند نه دایی و نه خاله. برای زحمات همه ی آنها احترام قایلم اما متأسفانه کارهای آنها خیلی سطحی است. لباس رنگی، دکور رنگی، صدایی که تیز و جیغ شده و عروسک های نه چندان جالب این روزها شده برنامه ی کودک.بچه ها صرفا به زرق و برق و شلوغ بازی احتیاج ندارند، به مفهوم و پیام احتیاج دارند.البته مدتی کاستی هایی در برنامه ی عموپورنگ به وجود آمده اما قابل جبران است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 12703
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com